Liefhebbers van het koffiegemak van de Nespresso capsules in Amsterdam opgelet: Nespresso opent vandaag een gloednieuwe flagship boutique aan de Van Baerlestraat in Amsterdam, waarin koffie als beleving en kunstvorm centraal staat. Ontworpen om bezoekers te inspireren door blends van koffie en kunst zelf te laten ervaren, omgeven door duurzaam design. Dit nieuwe flagship concept laat offline en online retail samenkomen en biedt een aanvulling op bestaande winkelformules. Met een oppervlakte van 120m2 is dit tevens de grootste Nespresso boutique van Nederland.
Nieuw flagship concept
Nespresso boutiques spelen een essentiële rol als het gaat om merkverbinding. Het nieuwe flagship concept is uniek in de koffiemarkt en wordt de komende vijf jaar wereldwijd geïntroduceerd. De boutique is meer dan een winkel voor productverkoop, het is een plek om het merk op persoonlijke wijze te beleven. Geen klant is hetzelfde en winkelvoorkeuren liggen ver uiteen. Nespresso biedt daarom een persoonlijke ervaring met als doel om iedereen zich welkom en verbonden te laten voelen met het merk.
“Met de opening van onze nieuwste Nespresso flagship boutique laten we op geheel nieuwe en inspirerende wijze zien hoe ver onze passie en innovatie gaat voor duurzame kwaliteitskoffie. We spelen bovendien in op de samenkomende online en offline winkelbehoeften waarbij wij een merkbeleving aanbieden naast het gemak van online bestellen”. Aldus Herman Rooswinkel, Commercial Director B2C bij Nespresso Nederland. “Koffieliefhebbers kunnen hier de wereld van Nespresso ontdekken, van live recyclen tot het personaliseren van producten, in een levendige ruimte waar proeven centraal staat”.
Lokale, artistieke ervaringen
In Nespresso’s nieuwe flagship boutique zijn verschillende innovaties te vinden. Hoogtepunt is de Experience Bar, waar het voor het eerst mogelijk is om te experimenteren met Nespresso koffiesoorten, koffierecepten en de verschillende zetmethoden. Kom tot rust in de lounge en geniet van je eigen gemaakte creatie.
De locatie van de boutique is met zorg uitgekozen om koffie, kunst en design in het artistieke hart van Amsterdam bij elkaar te brengen: omringd door wereldberoemde musea. Eén van de muren in de Boutique geeft een local touch weer en presenteert kwartaalwisselende kunstwerken van beroemde Nederlandse kunstschilders, in samenwerking met kleureninstituut Pantone®. Met een knipoog naar het pointillisme, is een van Van Gogh’s werken de primeur.
Daarnaast laat Nespresso bezoekers het proces van koffieboon tot verfijnd kopje koffie en gerecyclede capsule zien. Zo wordt live het roasting- en maalproces van koffiebonen getoond, evenals hoe Nespresso een tweede leven geeft aan aluminium capsules die klanten inleveren in de Recycling Corner. Interactieve dashboards maken inzichtelijk hoe Nespresso recyclet, upcyclet en acties onderneemt om duurzaam te werk te gaan.
Vanzelfsprekend zijn bezoekers zeer welkom voor koffie advies, capsulerecycling en om koffie en accessoires te kopen. Een nieuwe exclusieve dienst van de boutique is het graveren en personaliseren van producten.
Duurzaam boutique-design
De boutique weerspiegelt Nespresso’s jarenlange duurzaamheidsinitiatieven en ondersteunt de wereldwijde ambitie om klanten een CO2-neutrale kop koffie te bieden. Zo draait de boutique volledig op hernieuwbare energie en zijn de tafels gemaakt van gerecycled koffiedik en FSC-gecertificeerd hout. Bovendien biedt de boutique een snelle en duurzame bezorgdienst aan, Nespresso Fietst.
Ook is het beige-crème kleurenpalet van het nieuwe boutique-concept zorgvuldig gekozen om te corresponderen met de natuur en om een warme sfeer te creëren. De boutique is licht van kleur met natuurlijke contrasten: groene planten, eiken, beige leemstenen en romig pleisterwerk op basis van ruwe aarde.
De nieuwe boutique is vanaf woensdag 5 april te bezoeken op de Van Baerlestraat 50 in Amsterdam.
Openingstijden: dinsdag t/m zaterdag 10:00 – 18:00, maandag 12:00 – 18:00 en zondag 12:00 – 17:00 uur.
Het bericht Nieuwe Nespresso Flagship store in Amsterdam verscheen eerst op Koffiegek.nl.